מרידיאנים הינם ערוצי האנרגיה בגוף כמו קווי האורך על פני כדור הארץ. הם מהווים מערכת אנרגטית של נתיבי אור ומודעות, ומאפשרים גישה למרחבי הגוף מבעיה פיזית ועד נגיעה במעמקי התודעה.

מרידיאן כיס המרה: 23:00 עד 1:00 זמן פעילות מרבית. בתפקוד מרבי מאפשר לאדם לראות דברים בבהירות ולקחת בהחלטות נכונות. עוזר בעיכול לקיבה ולטחול. רצוי להימנע מלאכול בשעות מאוחרות. תפקוד רע של כיס המרה משפיע על תפקוד הכבד, והגוף משדר עייפות, סחרחורת, וכעס.

מרידיאן הכבד: 1:00 עד 3:00 זמן פעילות מרבית. תפקוד טוב של הכבד מראה על עור תקין ובריא וראייה טובה. משפר ראייה וניראה צעיר מגילך.

מרידיאן הריאות: 3:00 עד 5:00 זמן פעילות מרבית. תפקוד טוב מראה עור תקין ושעיר בריא ובריאות טובה. האדם לא נוטה לחלות.

מרידיאן המעי הגס: 5:00 עד 7:00 זמן פעילות מרבית. מחובר למרידיאן הריאות וקשור לבריאות העור גם. זמן הכי טוב ללכת לשירותים וזמן הכי נכון לבדוק כל שינוי צורה, צבע בגוף שמצביע על התחלת תהליך של חולי בגוף.

מרידיאן הקיבה: 7:00 עד 9:00 זמן פעילות מרבית. פעילות בריאה מאפשרת שמירה על משקל תקין. פעילות לא תקינה (אש בקיבה) גורם ל: אקנה בפנים, בעיות עיכול,  נשימה עם ריח רע. זמן מתאים לארוחת בוקר. רצוי אוכל חמים. אוכל קר לא טוב לעיכול.

מרידיאן הטחול: 9:00 עד 11:00 זמן פעילות מרבית. תפקוד תקין משפיע על עיכול טוב ויכולת לשמור על משקל תקין, מטבוליזם תקין, כמות נוזלים תקינה ועור תקין. תפקוד לא תקין – יכול לגרום להתייבשות ואבוד נוזלים מהיר. תפקוד לא תקין גורם למפלס החרדה והדאגה לעלות. עבודה בישיבה רבה גם עשוי לגרום לירידת תפקוד הטחול. מחשבות מרובות וטורדניות פוגע בטחול.

מרידיאן הלב: 11:00 עד 13:00 זמן פעילות מרבית. זה הזמן בו YANG משתנה ל YING . תקינות נראית בעור תקין, האדם ניראה צעיר מגילו. כאשר יש אש במרידיאן הלב זה מתבטא בגושים רעילים על העור, גירוד, אקנה ובעיות עור נוספות.    

מרידיאן המעי הדק: 13:00 עד 15:00 זמן פעילות מרבית. תפקוד תקין מונע אקנה,  העור פחות מקומט. זמן הכי טוב לאכול צהריים ולעיכול. עדיף לאכול אוכל בריא ועשיר   ולהימנע מג’אנק פוד. זמן טוב לשתות המון מים לשטוף רעלים או יסוד אש מהגוף.

מרידיאן שלפוחית השתן: 15:00 עד 17:00 זמן פעילות מרבית. קשור לזיכרון טוב ולקבלת החלטות. שלפוחית בריאה – האדם עובד יעיל יותר ויש לו מערכת חיסון חזקה יותר. תפקוד לקוי של שלפוחית השתן מורגש כ: כאב גב תחתון, נוטה לשכוח דברים, נפיחות ברגליים. זמן לשתות המון מים, לעשות פעילות ספורטיבית, להגביר את הצ’י (כוח החיים) ואת מחזור הדם.

מרידיאן הכליות: 17:00 עד 19:00 זמן פעילות מירבית. הכליות קשורות לאינטליגנציה (מוסר כליות), אמביציה וחיים ארוכים. צ’י נמוך בכליות משפיע לרעה  על תקינות העור, הופעת עיגולים שחורים מסביב לעיניים. זמן לאכול ארוחת ערב, עדיף מזונות שחורים כמו שומשום ולהימנע ממלח ואוכל חריף.

מרידיאן מסב הלב: 19:00 עד 21:00 זמן פעילות מרבית. בתפקוד לא תקין,   מורגש כאב בבית החזה באזור הלב, דפיקות לב, חרדה או בעיות פסיכולוגיות שונות. ניתן לעשות פעילות גופנית בינונית כמו הליכה ולהימנע מאכילה מרובה.

מרידיאן 3 השורפים (סאנצ’או): 21:00 עד 23:00 זמן פעילות מרבית. לפי הרפואה הסינית יש 3 יחידות שריפה (עליון, אמצעי ותחתון). בתפקוד לא תקין יש הופעות בעיות בלסתות. עדיף להימנע מכעס, התרגשות מיותרת או רגשות צער.

לקבלת עדכונים על מידע חדש, הדרכות וטיפולים כדאי להירשם

לשלוח לך מייל כאשר יוצאת הדרכה חדשה או טפול חדש?